Мета: ознайомити учнів з літерою «ща», звукосполученням
[шч]; 'удосконалювати вміння виконувати
звуко-буквений аналіз слів; навичку свідомого і правильного, виразного читання;
закріплювати вміння зв'язно висловлювати свої думки; розвивати пам'ять, увагу;
виховувати любов до Батьківщини.
Обладнання: Буквар, склади-блискавки, картки із завданнями, плакат
«павутинка», слова для павутинки, мікрофон, карта України, фішки для моделювання слів, картки зі
складами, завданнями, модель речення.
Хід
уроку
І. Організація учнів до уроку.
Приготуйтеся швиденько,
Станьте біля парт рівненько.
Ми урок розпочинаєм,
Багато нового впізнаєм.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
-
Які
ми знаємо звуки?
-
Назвіть
голосні звуки, які ми вивчили. Назвіть приголосні звуки, які ми вивчили.
-
Чим
відрізняється звук від букви?
-
Назвіть
букви, які позначають два звуки?
ІІІ. Мотивація навчальної
діяльності учнів. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні буквочка нова
До класу нашого прийшла,
З собою вісточку вона
Про край чудовий принесла. (1 слайд)
У тім краю сіяє сонце,
Цвіте калина під віконцем.(2 слайд)
Співає пісню соловей –
Розвеселяє всіх людей.
І сповіщає журавель (3 слайд)
Про синь морів, красу земель…
-
Що
це за буква? Про який край вона хоче нам розповісти? (Міркування учнів).
-
Щоб
дізнатися про це напевне, ви повинні виконати такі завдання. (4 слайд)
Ø Знайди літеру.
Ø Упіймай звук.
Ø Склади модель.
Ø Прочитай склади.
Ø Запам'ятай слова.
Гра «Мікрофон»
-
Якими
ви повинні бути на уроці, щоб правильно виконати всі завдання?
-
Отже,
якщо ви уважно слухатимете вчителя, своїх
однокласників, міркувати та відповідати, то впораєтесь з усіма
завданнями.
ІІІ. Ознайомлення з новою літерою та звуками, що вона їх
позначає.
1.
Звуко-буквений
аналіз слова.
-
Перше
завдання «Склади модель слова». Відгадайте загадку. (5 слайд)
Сонце вкрилося хмарками.
Хтось невидимий в імлі
Небо срібними нитками
Пришиває до землі. (Дощ)
-
Послідовно
назвіть звуки слова-відгадки. Охарактеризуйте звуки і викладіть відповідні
фішки. Чи всі звуки вам відомі у цьому слові?
-
Увага!
В українській мові для позначення звуків [шч] є літера «ща».
-
Молодці!
З одним завданням ви впорались.
2.
Ознайомлення
з літерою.
Розкажіть про букву Щ! (6 слайд)
-
А
вона така ж, як Ш!
Тільки в неї, - каже Костик, -
Унизу праворуч хвостик!
Подивіться, на велику та малу літери Щщ. Чим вони подібні? Чим
відрізняються? На яку літеру схожа літера Щщ?
3.
Дидактична
гра «Упіймай звук»
Зараз пограємо в гру. Я читатиму вірш. Коли ви почуєте злиття звуків «шч»,
плескайте в долоні.
Щітка щітці говорила:
«Я щоранку щось робила».
Щітка щітці відказала:
«Ти щоранку міцно спала».
Щоб дві щітки не сварились,
Ми раненько пробудились.
Одна – вікна промиває,
Друга – вікна вичищає.
-
Молодці!
Ви уважно слухали і тому виконали ще одне завдання.
4.
Чистомовка
(7 слайд)
Ащ – ащ – ащ – одягни на себе плащ.
Ща – ща – ща – несемо в руках ляща.
Гімнастика для очей.(8 слайд)
5.
Гра
«Хто запам’ятає більше слів»
-
Що
ж заховалося під наступним завданням? (Міркування
учнів).
-
Я
читатиму ще один вірш, а ви повинні запам’ятати якнайбільше слів зі злиттям
звуків [шч] у тому порядку, в якому вони зустрічатимуться у вірші.
Щодня щасливі наші діти
Щебечуть, наче пташенята,
Як любить їх найкраща в світі
Всеукраїнська Батьківщина-мати.
-
Скільки
слів ви налічили зі злиттям звуків [шч]?
-
Яке
слово почули першим? Другим? Третім? Наступним? Останнім? (9 слайд)
-
А
тепер повторимо ці слова всі хором (щодня, щасливі, щебечуть, найкраща,
Батьківщина ). – Запам’ятайте ці слова, щоб на уроці письма написати їх з
пам'яті.
ІV. Робота над текстом «Наша Батьківщина»
1.
Словникова
робота
-
Останнім
ви запам’ятали слово «Батьківщина». Чи знаєте ви, що воно означає? Давайте
разом спробуємо з'ясувати. Для цього
прочитаємо слова у Букварі с.122.(Для окремих учнів картка)
Ба ть ко
Ба ть кі в
сь ки й
Ба ть кі в
щи на
-
Як
ви гадаєте, від якого слова походить слово «Батьківщина»? (Батько). А чому воно
написане з великої літери?
-
Що
ми називаємо Батьківщиною? На це питання ви зможете відповісти, послухавши вірш
В. Гринька:
Водограй,
полів розмай,
Зелен гай,
ліщина…
Все це рідний,
любий край –
Наша
Батьківщина.
Пам’ятай, не
забувай
Батьківську
стежину,
Прикрашай,
шануй свій край,
Дім свій –
Батьківщину.
-
То
що ми називаємо Батьківщиною?
-
А
як називається наша Батьківщина, країна?
-
Отже,
ми з'ясували значення слова Батьківщина.
-
Перед
тим, як виконати наступне завдання, відпочинемо.
Фізкультхвилинка
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали-сіли, встали-сіли.
Бачите, як звеселили.
Стало сонце танцювати,
Нас до танцю закликати:
Нумо разом, нумо всі
Потанцюєм по росі.
2.
Читання
складів.
-
Приступаємо
до виконання наступного завдання. Я буду показувати склади, а ви їх швидко
читатимете вголос. Будьте уважні, не помиляйтеся.
чи, ши, щи, ща, ша, ше, ще, жи.(10 слайд)
(Кількаразове читання з нарощуванням швидкості кожного разу.)
(11 слайд )
Щи ши чи ше ша чо
Вщи ших чить пше шах
чор
-
.Молодці!
І з цим завданням ви впоралися. Що зображено на цій карті? Прочитайте.
3.
Бесіда
про Україну. Робота з картою.(12 слайд)
-
На
цій карті зображена наша земля, країна, Батьківщина – Україна. Такою ми можемо ї побачити, якщо летітимемо в літаку
високо над землею. Можна сказати, що це маленька кольорова фотографія нашої
великої Батьківщини – України.
-
Розгляньте
уважно карту і скажіть, які кольори ви бачите на ній. Чи знаєте ви, що
означають ці кольори на карті? Коричневим кольором зображені гори, зеленим –
рівнини, синім – річки, моря.
-
Які
ви знаєте міста України?
-
На
карті ви побачили всю Україну. Чи гарна наша країна? А зараз ми прочитаємо текст про неї у підручнику.
4.
Читання
тексту «Наша Батьківщина» (Буквар с.123).
-
Перегляньте
текст і скажіть, скільки в ньому абзаців?
а) Читання тексту учнями. Бесіда. Складання «Павутинки».
(13 слайд)
Учні по одному реченню читають текст і дають відповіді на питання.
Перше речення.
-
Що
таке Батьківщина? (Батьківщина – це наша земля).
-
Чия
це земля? (Земля батьків, дідів, прадідів).
Друге речення.
-
Що
таке Батьківщина? (Батьківщина – це наш край).
-
Який
край? (Край, де звучить рідна мова, материнська пісня).
Третє речення.
-
Як
називається наша Батьківщина? (Україна).
Четверте речення.
-
Що
таке Україна? (Це лани пшениці, поля льону, вишневі сади).
П’яте речення.
-
Що
є в Україні? (Гори Карпати, Дніпро-Славутич, Чорне море).
-
Що
таке Дніпро-Славутич?
Шосте речення.
-
Що
таке Україна? (Це той край, де ми живемо).
б) Напівголосне читання.
в) Складання речень про Україну.
Користуючись ключовими словами, з
«павутинки» і текстом, складіть речення про Батьківщину.
V.
Підсумок уроку.
- Про який край розповіла нам нова
літера? (Про Україну – нашу Батьківщину).
- Чи справді цей край чудовий? Чому?
- Чи сподобався вам урок?
Гра «Мікрофон»
-
Якими
ви були на уроці?
Додаток до уроку
Ба ть ко
Ба ть кі в сь ки й
Ба ть кі в щи на
Ба ть ко
Ба ть кі в сь ки й
Ба ть кі в щи на
Ба ть ко
Ба ть кі в сь ки й
Ба ть кі в щи на
Ба ть ко
Ба ть кі в сь ки й
Ба ть кі в щи на
Ба ть ко
Ба ть кі в сь ки й
Ба ть кі в щи на
Ба ть ко
Ба ть кі в сь ки й
Ба ть кі в щи на
Наша Батьківщина
Батьківщина – це земля не тільки наших батьків, а й дідів, прадідів.
Батьківщина – це край, де звучить наша рідна мова і материнська пісня. Наша
Батьківщина зветься Україною.
Україна – це безкраї лани пшениці, квітучі
поля льону, вишневі сади. Це гори Карпати і широкий Дніпро-Славутич, що несе
свої води у Чорне море.
Україна – це і той край, де ви живете.
Наша Батьківщина
Батьківщина – це земля не тільки наших батьків, а й дідів, прадідів.
Батьківщина – це край, де звучить наша рідна мова і материнська пісня. Наша
Батьківщина зветься Україною.
Україна – це безкраї лани пшениці,
квітучі поля льону, вишневі сади. Це гори Карпати і широкий Дніпро-Славутич, що
несе свої води у Чорне море.
Україна – це і той край, де ви живете.
─ ─ ○
─ ○
|
═ ○ ─ ─
|
─ ○ ─ ─
|
─ ○ ─ ─
|
─ ─○ ─ ─○
|
═○─ ─○─ ─○
|
─ ─ ○ ─ ─
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий