Методична скарбничка

Цікавинки на уроках української мови в 3 класі по темі « Іменник»

Наш девиз:
Сидимо…(рівно).
Пишемо… (гарно).
Слухаємо… (уважно).
Відповідаємо…(точно).

1."Мовна розминка"
Учні ланцюжком розповідають правила з теми «Іменник» .
    2. « Актуальне інтервю»
Сьогодні журналістом буде … (Учень з мікрофоном підходить до іншого і задає питання за темою)
-   Яка частина мови відповідає на питання хто? Що?
-   На які питання відповідають назви істот?
-   З якої букви пишуться загальні іменники?
-   Дякую нашому кореспонденту і тим,хто взяв участь в інтервю.
3.      « Служба розшуку». Знайдіть зайве слово :
а) біжить, біг, крок, бігун;
б)котик,песик, кізка, Бровко;
в)стіл, парта, школа,учень.
- Обгрунтуйте свою думку.
4.      Гра « Права рука, ліва рука, обидві руки».
Вчитель показує малюнки предметів, учні на назви істот піднімають праву руку, на назву неістот – ліву, а на інші слова – обидві руки.
5.      Гра « Лото – забава». (Словникові сова)
На парті розкладені малюнки, 2 учні вибирають по черзі назви істот і неістот і кріплять на дошку . Учні називають слова.
- Діти, а що це за слова?
- А тепер перевірте, чи правильно ви їх записали.
      
     6.  
Гра «Ти – мені, я – тобі»
Один учень підходе до іншого і запитує: Хто? (відповіддю є любе слово, яке відповідає на це питання). Відповідно другий учень запитує першого. Другий учень підходить до третього і т.д.
     7.      Тест
      1.  Іменник – це…
 а) гарне слово;
б)член речення;
в)частина мови.
 2. Іменник відповідає на питання:
а)який?
б)хто? Що?
в)що робить?
3. Іменник означає…
а)дію предмета;
б)ознаку предмета;
в)назву предмета.
4. З великої букви пишемо…
а)слова,які подобаються;
б) власні назви;
в) загальні назви.
8.  Творча робота
   3 учні розгруповують слова за частинами мови ( Зима, снігова, діти, настала, ліплять, баба, сніг, випав, пухнастий.) Діти читають слова, вказують частини мови.
-          А тепер давайте складемо твір – мініатюру з цих слів.
-          Про що буде наш твір?
-          Ще про кого?
-          Доберіть заголовок.






Заходи проти булінгу



Листопад 2019

Тренінг «Булінг»

Мета: ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки; виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства.



Лютий 2020

Тема: «Безпечний інтернет»

Мета: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет, сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті і про шляхи їх подолання, мотивувати поширювати цю інформацію у своєму середовищі, розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навички, пам’ять, виховувати любов до родини, навколишнього світу, етичне спілкування між однолітками, дорослими та молодшими друзями.



Січень 2020

Бесіда «Думати про інших»

Мета: показати значимість толерантності під час взаємодії з іншими, закріпити знання учасників про компоненті толерантності, учити розуміти і поважати один одного, удосконалювати вміння толерантного спілкування.
















Грудень 2019

Бесіда «Мій світ без насильства»

Мета: сприяти протистоянню різним видам насильства, сприяти формуванню вміння розпізнавати різні види насильства, активізувати процес ставлення кожного учня як творця і проектувальника власного життя.



















Жовтень 2019

Година спілкування «Безконфліктне спілкування»

Мета: надати учням інформацію про причини конфліктів, що виникають між однолітками, їхні наслідки та способи вирішення.





Виховний захід

Щоб не сталося біди

Мета:пояснити дітям причини виникнення пожежі,

акцентувати увагу на користі вогню та шкоді, яку він може принести,

ознайомити з елементарними правилами протипожежної безпеки.

Хід розваги

(Учитель веде бесіду з дітьми).

Учитель. Діти,відгадайте загадку:

Все він може спопелити,

Але й може обігріти,

Якщо студить нас зима.

Обережні будьте з ним

І сьогодні, і завжди,

Щоб не сталося біди.

Діти. Вогонь.



Учитель. Зараз ми з вами поговоримо про вогонь.

Вогонь буває корисним для людей. Коли вогонь наш друг?

(Відповіді дітей).

Учитель. Отже, вогонь людині приносить користь. Але це небезпечний друг. Із ним треба поводитися обережно. Скажіть,дітки, коли виникає пожежа? Якої шкоди завдає вогонь?

(Відповіді дітей).

Учитель. А чого потрібно дотримуватися, щоб пожежі не трапилося?

Діти. Правил пожежної безпеки.

Учитель. Розглянемо плакат «Не бавтеся, діти, бо можна згоріти».

Висновки. З вогнем треба поводитися обережно.

Учитель. Наші діти знають вірші на протипожежну тематику.

1-а дитина.

Наш Андрійко добре знає,

Що пожежа – лихо з лих!

Що вона завжди буває,

Навіть з іскорок малих.

А тому він все уміє:

У грозу не пустить «Змія»,

І під деревом не стане,

Поки грім не перестане.

2-а дитина.

Газ і праску не вмикає,

Сірниками не черкає,

До торшера не полізе,

Не чіпає телевізор.

І багато таких «Не»

Він і пальцем не торкне.

Бо малий Андрійко зна,

Що пожежа – річ страшна!

3-я дитина

Мама попіл вигрібала

І за хатою зсипала.

Раптом дивиться Іринка –

Тліє в попелі жаринка!

А вітрище дме на тік,

І жаринка скік та скік…

На току лежить зерно –

«Ой, згорить же все воно!».

Раптом дівчинка туп-туп…

На жаринку з кухля хлюп.

Зашипіла вмить вода –

Потонула в ній біда!





Учитель. А тепер побачимо, що ви запам`ятали.

Продовжіть речення.

  1. Електропраску вмикати не можна, тому що…

  2. Газову плиту запалювати не можна, тому що…

  3. Бенгальські вогні у хаті палити не можна, тому що…

  4. Сірники запалювати не можна, тому що…




Учитель. Тепер ми знаємо,що не можна робити. Аби не спричинити пожежі. Але ми також повинні знати, як потрібно себе поводити, коли пожежа все ж сталася. Як ви думаєте,що потрібно робити, коли ви бачите, що щось горить?

Діти. Треба кликати на допомогу дорослих!

Учитель. Вірно. Не можна ховатися від вогню. Треба кликати на допомогу дорослих. А ще існують люди, які уміють гасити пожежу. Чи знаєте ви, як вони називаються?

Діти. Пожежні.

Учитель.

Як горить щось, треба, діти,

До пожежних дзвонити.

Бачите вогонь і дим –

Набирайте…

Всі. 101.

Учитель. Пожежні спеціально тренуються, щоб уміти загасити будь-яку пожежу. Діти покажуть, як це відбувається.

(Виходять діти і проводять спортивні змагання. Пісня «Дінь-бом»)

Учитель. Ось команда бравих пожежних. Вони швиденько наносили води і загасили вогонь.

1-й етап. Хто швидше наносить води.

2-й етап. Вогонь бушує зсередини. Та наші пожежні по карнизу забралися на дах.

3-й етап. В хату потрапити можна лише через маленький вузький лаз.

4-й етап. Пожежні загасили вогонь. Але залишилися тварини. Ми їх всіх розбираємо. Хто більше?

Учитель. Якими інструментами гасять пожежу?

(Робота з плакатом).

Учитель. Чому вони пофарбовані у червоний колір?

  • Отже, ви побачили, що пожежні сильні і дуже хоробрі люди. Вони мають для вас настанови.

1-а дитина.

На роботі мама й тато,

Сірники знайшли малята,

І не знає дітвора,

Чим скінчитись може гра.

2-а дитина.

Наказали мама й тато:

«Діти, часто не вмикайте

Праску та магнітофон,

Телевізор «Електрон».

Бо нагріється розетка,

Спалахне вогнем умить,

А від нього й дім згорить».

3-а дитина.

Електропраска – кожен знає –

У побуті допомагає.

Та пам`ятати має кожний,

Що з вогнем бавитись не можна.

4-а дитина.

Чайник без води нагрівся,

Перегрівся,загорівся.

Загорілася плита –

В нас пожежа –

В нас біда.

5-а дитина.

Коли грім гримить, гуркоче,

Блискавиця цілить в очі,

Вікна треба зачиняти,

Не пускати їх до хати.

6-а дитина.

Листя спалюють малята

Близько дуже біля хати.

А від того, треба знати, -

Хата може запалати.

7-а дитина.

Промовля лісник сердито:

«Вогнищ в лісі не палити!

Від багатті ліс згорить –

Де звірята будуть жить?».

8-а дитина.

Знає мишка, знає пташка:

Хліб ростити людям важко.

« Добре знай і всім скажи –

Від вогню хліб збережи –

Вогнища не розкладай,

Там, де зріє урожай!».

Учитель. А ще в лісі бувають різні казуси, які нагадують пожежу.

Про це пісенька « У лісі зібрались прудкі білченята».

А ще до нас в гості прийшли маленькі козенята, які хочуть розповісти, яка з ними трапилася пригода.

Ведуча.

Вогонь працював у Кози у печі –

Варив їй куліш, випікав калачі.

Вона ж годувала щоранку малят –

Трійко біленьких своїх козенят.

Коза.



Ось мамі вже з дому рушати пора.

Лишаєтесь дома самі, дітвора.

Не грайтесь з вогнем, пам`ятайте завжди.

Що гра із вогнем приведе до біди.

Козенята (разом).

Ми будем слухняні, тебе запевняєм.

Без дозволу ми сірників не чіпаєм.

Ведуча.

Сестричка і братик знайшли собі справу.

Що ж це задумав найменший, цікаво?

Швиденько пустун запалив сірники,

І вогник маленький пуска між тріски.

Козеня. Ану, як у мами моєї, гори!

Ведуча.

І ось уже дим потягнувсь догори.

Сердитий вогонь розходивсь, гоготить!

Сестричка з найменшим сховались умить.

А брат не злякався.

Козеня.


у тематику, та оглянемо виставку дитячих робіт « Від малої жарини – великий вогонь».













Комментариев нет:

Отправить комментарий